vrijdag 10 januari 2014

ding 31 - Mash-ups.

Combinaties van verschillende informatiestromen worden Mash-ups genoemd. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de huizensite Funda. Hun gegevens over het te verkopen huis worden gekoppeld aan kaartjes van Google-maps en statistische informatie van het CBS over bijvoorbeeld bewonerssamenstellingen van wijken, gemiddelde WOZ-waardes en gemiddelde inkomensgegevens.
Wanneer ik zelf dit soort informatiestromen ga combineren weet ik nog niet. De behoefte heb ik nu nog niet en ik vind mijn tijd te kostbaar. Momenteel vergen mijn andere dagelijkse dingen zoals qualitytime in de thuissituatie en hobby's en natuurlijk werk zoveel tijd dat er voor mij nu al te weinig uren in een dag zitten!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jan,
    Ik zie dat je inmiddels klaar bent met de Verdiepdingen. Gefeliciteerd! Ik moet nog even reageren op je blogs maar heb het de laatste paar weken erg druk gehad met leesbevorderingsprojecten. Ik hoop volgende week tijd te hebben om op je blogs te reageren!.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Voorbeeld inderdaad Funda! En je zult wel blij zij dat je inmiddels klaar bent met de Verdiepdingen. Certificaat volgt!
    Groeten Janneke

    BeantwoordenVerwijderen